De nederlandse tenor Erik Slik studeerde in Utrecht (HKU) bij Henny Diemer en nam vervolgens lessen bij Margreet Honig.
Erik treedt regelmatig op als solist bij De Nationale Opera Amsterdam (o.a. Rosenkavalier, Rusalka, Lucia Di Lammermoor, La Fanciulla dell West, Parsifal) en Stockhausen’s Weltparlement in het Holland Festival. Bij De Nederlandse Reisopera zong hij o.a. Gonzalve in l’Heure Espagnole (Ravel) en Don Basilio in Le Nozze di Figaro (Mozart). Hij werkte met dirigenten als Hartmut Haenchen, Carlo Rizzi, Lorenzo Viotti, Kenneth Montgommery, Richard Egarr, Charles Dutoit, Anthony Hermus en Ed Spanjaard. Hij zong de hoofdrol in de wereldpremière van Jonathan Dove’s The Day After bij Holland Opera, waar hij ook Don Ottavio in Mozart’s Don Giovanni zong. Hij maakte zijn debuut in Zuid Afrika als Tamino in Mozart’s Die Zauberflöte.
Hij maakte twee seizoenen deel uit van het Muziektheaterensemble van Theater & Philharmonie Thüringen waar hij partijen vertolkte in opera, operette en musical.
Naast zijn werk in opera is Erik Slik een veelgevraagd concertsolist in binnen- en buitenland. Tot zijn repertoire behoren Händel’s Messiah, Bach’s Matthäus en Johannes Passion maar ook modernere werken als Britten’s Spring Symphony en Henze’s Stimmen.
Sinds 2014 maakt Erik tevens deel uit van de nederlandse groep FROMMERMANN, een close harmony ensemble in de traditie van the Comedian Harmonists. In de Covid pandemie was hij mede-oprichter van BINGE Collective, waarmee hij een korte film maakte en in Nederland optreedt. Hun eindproduct Lockdown Sessions laat een zoektocht zien naar zingeving in tijden van tegenslag en eenzaamheid.
Met trots aangedreven door WordPress